Tilaus- ja toimitusehdot

 

 

Nämä sopimusehdot ovat voimassa 13.01.2023 alkaen.

Palvelun tarjoaja 

  • Pupliva consulting (unelmastatotta.fi)
  • Y-tunnus: 2903260-4
  • Postiosoite: Huopalahdentie 8, Helsinki

Yleistä

Näitä sopimusehtoja sovelletaan kuluttajan, yrityksen tai yhteisön (jäljempänä ”asiakas”) ja Pupliva consulting (jäljempänä ”yritys”) välillä. Sopimusehdot koskevat unelmastatotta.fi. -sivustolla tarjottuja digitaalisia sisältöjä (mm. verkkokurssit).

Sopimuksen voimassaolo

Sopimus asiakkaan ja yrityksen välillä on kertaluontoinen. Kertaluontoinen sopimus syntyy, kun asiakas ostaa yritykseltä palvelun verkossa. Asiakas ei ole tämän jälkeen velvollinen ostamaan muita tuotteita eikä sitoudu kuukausittaisiin maksuihin tai ostoihin. Sopimus päättyy, kun palvelu on suoritettu loppuun tai kun palvelun ilmoitettu käyttöaika päättyy.

Hinnat

Verkkokaupassa näkyvä hinta on voimassa oleva hinta kyseiselle palvelulle. Hinnat sisältävät arvonlisäveron ALV 24 %. Yrityksellä on oikeus hinnanmuutoksiin.

Maksuehdot

Kertamaksu veloitetaan heti oston yhteydessä, valitulla maksutavalla.

Yritys tarjoaa palveluille ja tuotteille eri maksutapoja. Maksutavat näkyvät ostoksen tekemisen yhteydessä.

Yritys käyttää maksunvälityspalveluna Stripea (Stripe Payments Europe, Ltd) ja Kajabia (Kajabi LLC). Stripe tai Kajabi tai niiden välittämät maksupalvelut voivat näkyä maksua suoritettaessa ja tiliotteella maksun saajana. Lue Stripen käyttöehdot ja Kajabin käyttöehdot.

Viivästyneistä maksuista peritään korkolain mukainen viivästyskorko sekä maksumuistutuksista ja muista perintätoimista aiheutuneet kulut. Yritys siirtää maksamattomat saatavat huomautuksen jälkeen perintätoimiston perittäviksi. Perintätoimisto käyttää maksamattomien laskujen perintään vapaaehtoista ja oikeudellista perintää. Laskuihin lisätään perintätoimiston hinnaston mukaiset perintäkulut.

Yritys voi katkaista asiakkaan pääsyn ostamiinsa palveluihin viivästyneiden tai maksamattomien maksujen takia, mikäli maksu ei ole saapunut eräpäivään mennessä. Tämä ei kuitenkaan poista asiakkaalta maksuvelvollisuutta.

Yritys ei vastaa sopimuksista, jotka asiakas tekee kolmansien osapuolten kanssa ostaessaan tuotteita. Asiakkaan tulee tarkastaa kolmannen osapuolen ehdot maksutapaa valittaessa. 

Palveluiden käyttöoikeus

Kun asiakas ostaa palvelun, hän saa siihen käyttöoikeuden niin pitkäksi aikaa kuin palvelu on saatavilla yrityksen verkkosivuilla tai kurssialustalla. Käyttöoikeus on rajattu eli palveluiden ja sisältöjen omistus- ja tekijänoikeudet eivät siirry asiakkaalle.

Käyttöoikeus on asiakkaalle henkilökohtainen ja antaa asiakkaalle oikeuden käyttää ostamaansa palvelua vain omassa yksityisessä tai oman yrityksen käytössä näiden ehtojen mukaisesti. Asiakas ei saa jakaa tai siirtää käyttöoikeutta kenellekään. Palvelun sekä sen sisältämien materiaalien jakaminen, kopioiminen ja muilla keinoin edelleen levittäminen on kielletty. Asiakas ei saa näyttää tai levittää käyttöoikeutta vaativien palveluiden sisältöä millään tavalla (esim. internetissä), ellei yritys anna siihen erikseen lupaa. Käyttöoikeuden jakaminen tai levittäminen on sopimusrikkomus ja se voi johtaa korvausvaatimuksiin.

Käyttöoikeutta vaativa sisältö voidaan yrityksen päätöksellä ja ilman ilmoitusta muuttaa vapaasti saatavilla olevaksi ja päinvastoin.

Palveluiden saatavuus ja toimivuus

Palvelun käyttö edellyttää rekisteröitymistä kurssialustalle. Rekisteröitymisvaiheessa asiakkaan tulee ilmoittaa etunimi sekä käytössä oleva sähköpostiosoite.

Palvelun ostamisen yhteydessä maksutavasta riippuen maksunvälityspalvelu voi vaatia muita tietoja.

Asiakas vastaa tietojen ajantasaisuudesta ja oikeellisuudesta. Yritys ei vastaa mahdollisista vahingoista, jotka johtuvat väärien tietojen antamisesta.  

Osassa yrityksen palveluita voidaan hyödyntää kolmansien osapuolien ympäristöjä ja sovelluksia, kuten Facebookia. Asiakas vastaa itse tällaisten sovellusten asentamisesta ja käyttämisestä. Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien ympäristöjen ja sovellusten toimintahäiriöistä eikä tarjoa teknistä tukea niiden käyttämiseen.

Ehtojen muutos

Yritys pidättää itsellään oikeuden sopimusehtojen muutoksiin. Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa sopimusehdot. Mikäli asiakas ei halua noudattaa sopimusehtoja, tulee hänen lopettaa palveluiden sekä yrityksen sivuston käyttäminen.

Peruutusehdot

Kuluttaja-asiakas hyväksyy, ettei tällä ole Suomen kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta, koska kyseessä on palvelu, jonka asiakas saa digitaalisesti heti käyttöönsä. Kuluttajansuojalain mukaista 14 päivän peruuttamisoikeutta ei tällöin ole, ellei siitä ole yrityksen kanssa erikseen sovittu.

Myöskään yritys- ja yhteisöasiakkaalla ei ole peruuttamisoikeutta, ellei yritys ole sitä itse erikseen mainitusti antanut.

Tyytyväisyystakuu

Tyytyväisyystakuu tarkoittaa, että asiakas saa rahat takaisin, mikäli tämä ei ole tyytyväinen ostamaansa palveluun. Tyytyväisyystakuu on voimassa 30 päivää siitä hetkestä, kun asiakas on ostanut verkkokurssin ja saanut käyttöoikeuden verkkokurssin ensimmäiseen moduuliin.

Tyytyväisyystakuun voi hyödyntää ainoastaan siinä tapauksessa, että asiakas on käynyt läpi kurssialustalla olevat materiaalit ja tehnyt niihin liittyvät harjoitustehtävät. Koska kurssimateriaalit ovat käytettävissä asiakkaan oman aikataulujen mukaan ja saatavilla kurssialustalla vielä 3 kuukautta kurssin päättymisen jälkeen, tyytymättömyyden syyksi ei hyväksytä ajanpuutteeseen tai jaksamiseen liittyviä syitä.

Tyytyväisyystakuun hyödyntämisen osalta asiakkaan on ilmoitettava tyytymättömyytensä edellä kerrotussa määräajassa sähköpostitse osoitteeseen [email protected]

Mikäli asiakkaan katsotaan täyttäneen tämän kohdan mukaiset ehdot, yritys palauttaa asiakkaan palvelusta suorittamat maksut 30 päivän kuluessa palautusta koskevan päätöksen tekemisestä.

Henkilötietojen kerääminen ja luovuttaminen

Yritys noudattaa kaikessa henkilötietojen keräämisessä ja käsittelyssä tietosuojalakia.

Yrityksen rekisteri- ja tietosuojaseloste löytyvät palvelun verkkosivuilta.

Vastuunrajoitukset

Yritys ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen tai tuotteeseen liittyvästä tai mistään edellä mainitusta aiheutuneesta välillisestä tai välittömästä tai muusta vahingosta paitsi siihen asti kuin kuluttajanasuojalaissa tai muussa pakottavassa laissa on vahingon osalta määrätty.

Yritys ei vastaa kolmansien osapuolien johdosta aiheutuneista verkkosivuston käytön yhteydessä esiintyneistä teknisistä häiriöistä. Yritys ei vastaa asiakkaan ja kolmansien osapuolien tekemistä sopimuksista esimerkiksi oston yhteydessä.

Yritys ei missään tapauksessa vastaa palvelujen, tuotteiden tai näiden sisältämien materiaalien pohjalta ja johdosta tehtyjen asiakkaan päätösten seuraamuksista tai näiden tuloksista.

Erimielisyydet ja sovellettava laki

Nämä sopimusehdot on laadittu, jotta erimielisyyksiä ei syntyisi. Mikäli kuitenkin erimielisyyksiä syntyy palveluista tai sopimuksesta muutoin, pyritään ne ratkaisemaan asiakkaan ja yrityksen välisillä neuvotteluilla.

Mikäli palveluita tai muutoin sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi ottamalla yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttaja voi olla myös yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Palveluista tai sopimuksesta muutoin aiheutuvat erimielisyydet ratkaistaan yrityksen kotipaikan mukaisessa tuomioistuimessa, elleivät asiakas ja yritys pääse asiassa neuvotteluilla sovintoon.